Мелодія бренду
На сьогодні кожна велика компанія розуміє важливість аудіобрендингу як невід’ємної частини брендингової політики. Більшість світових брендів приділяють увагу розробці власного аудиостилю. Так, McDonald’s, Danone, Nike, Coca-Cola та інші широко відомі торгові марки застосовують спеціально розроблені аудіологотипи, джингли, музичні підкладки для рекламного контента.
Важливість унікального аудіооформлення не викликає сумнівів. Грамотно підібрані мелодії та звуки допомагають вибудувати чіткий асоціативний зв’язок з брендом, а значить, підвищують його впізнаваність, лояльність споживачів, надають більше можливостей для реклами та впливають на рівень продажів.
Музичний супровід бренду має створюватися з урахуванням його цінностей та концепції. Варто відзначити, що музика кожного напряму певним чином впливає на споживачів, їх поведінку та емоційний стан, викликає ряд асоціацій. Так, спокійні композиції створюють затишну, розслаблюючу атмосферу, танцювальна музика піднімає настрій і підвищує активність, рок-музика додає енергії та налаштовує на нові перемоги. Від вибору мелодії залежать імідж бренду та взаємини зі споживачами, оскільки музика допомагає вибудувати емоційний зв’язок. Музичне оформлення бренду сприяє створенню необхідного настрою, впливаючи безпосередньо на емоції споживача.
Крім мелодій багато компаній активно застосовують різноманітні звуки і звукові ефекти, які доповнюють візуальний ряд і підсилюють його вплив, а також сприяють створенню настрою, зміцнюють асоціативний зв’язок між логотипом бренду і товаром, характеризують продукцію. Наприклад, зображення лева, що є логотипом кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer, підкреслюється звуком гарчання, а аудіологотипом компанії Harley-Davidson, що виробляє мотоцикли, стало гарчання двигуна.
Таким чином, застосування різних складових аудіобрендингу дозволяє цілеспрямовано впливати на споживача, формуючи потрібні асоціативні зв’язки. Однак для цього слід враховувати потреби та характер цільової аудиторії, цінності і концепцію бренду.
Мелодії відомих брендів: приклади успішного аудіобрендингу
Сьогодні багато компаній мають пізнавані аудіологотипи. Так, широко відомі мелодії виробника йогуртів Danone ( «М-м-м-м, Данон!»), Мережі ресторанів McDonald’s ( «Па-ра-па-па-па, я це люблю!») та ін. Такі мелодії допомагають сформувати позитивний образ бренду, створити довірчі стосунки зі споживачами.
Відомий музичний твір, а саме «Рапсодію в стилі блюз» композитора Джорджа Гершвіна, використовувала компанія United Airlines. Ця музична тема звучала в багатьох рекламних роликах авіакомпанії в різних варіаціях в залежності від вмісту ролика. Так, трансляція реклами авіарейсів в азіатські країни супроводжувалася знайомою мелодією з рисами азійського стилю. Крім того, «Рапсодія» програвалася в залах ряду аеропортів.
При цьому висока художня цінність «Рапсодії в стилі блюз», ймовірно, вплинула на вибір цієї композиції, оскільки така музика викликає асоціації з високою якістю сервісу, надійністю, постійністю. Однак вона стала значущою для авіакомпанії не з цієї причини. Можна було використовувати іншу мелодію, і вона з часом також стала б асоціюватися з United Airlines.
Нестандартне на той момент рішення в галузі брендування було прийняте виробником стільникових телефонів Nextel. У той час як більшість конкурентів надавали споживачам можливість вибору рингтонів, компанія Nextel пішла іншим шляхом: кожен з телефонів видавав звук, що нагадує щебетання, який не можна було переплутати ні з чим. Цей звук використовувався також в ТБ-рекламі Nextel і швидко став впізнаваним. Ефективність такого засобу брендування обумовлена насамперед постійним повторенням, завдяки якому забезпечуються запам’ятовування і впізнаваність.
Говорячи про кращі приклади аудіобрендингу, можна згадати рекламу бренду Coca-Cola. Так, в рамках рекламної концепції «Завжди Coca-Cola» ( «Always Coca-Cola»), представленої в 1993 році, була створена одна з найбільш відомих і успішних музичних тем – «Holidays are coming» («Свято наближається»). Рекламний ролик з святково прикрашеними фурами, що супроводжувався знайомою мелодією, відразу став символом новорічних свят, а музична тема – хітом.
Таким чином, аудіобрендинг дозволяє створити унікальну мову бренду і вибудувати потрібні стосунки з покупцями. Значимість індивідуального аудіостилю компанії очевидна: він сприяє формуванню іміджу, виділяє продукцію бренду серед аналогів, безпосередньо впливає на цінність бренду в сприйнятті споживачів.