Не залишайтеся в тиші
Багато бізнес-моделей передбачають безпосередню, фізичну взаємодію з клієнтом. Як і при будь-якій іншій діяльності, при відвідуванні магазинів, кафе, перукарень та інших місць існує фон – це дизайн приміщення, запах в приміщенні, температура повітря, покриття підлоги – кожна деталь задає тон спілкуванню з клієнтом і впливає на його враження про компанію. Одним з найважливіших факторів успішної взаємодії зі споживачами є музичний супровід – його доречність, інтенсивність і стиль.
Ретельний підбір музичного контенту впливає на різні аспекти поведінки споживача:
- Рівень продажів;
- Час перебування клієнта в кафе / магазині;
- Концентрація уваги споживача на асортименті продукції;
- Створення приємної, довірчої, розслабленої атмосфери;
- Покращення настрою клієнта;
- Створення відчуття «як вдома», близькості з концептом закладу;
- Підтримка / створення іміджу компанії;
- Залучення нових клієнтів.
Для поліпшення можливостей планування музичного контенту і аудіомаркетингової стратегії компанії на малюнку 1 вплив фонової музики на бізнес розділено на три етапи: обстановка в магазині, яка викликає різні невербальні сигнали, які, в свою чергу, впливають на поведінку покупця: час, вивчення асортименту, комунікацію і задоволеність.
Малюнок 1. Схема впливу обстановки в магазині на поведінку покупця через невербальні сигнали
Залежно від напрямку бізнесу, від концепту закладу, від бажаного результату музичний супровід може бути відсутнім, а може бути інструментальним, гучним, непомітним, розслаблюючим, динамічним, популярним.
Для ефективного використання фонової музики в різних видах бізнесу проведено велику кількість досліджень в області аудіомаркетингу. У дослідженні про вплив музичного супроводу в кафе виявлено такі закономірності (малюнок 2):
- Відвідувачі завжди проводять більше часу в кафе, якщо там грає повільна музика;
- За сніданком гості воліли б відсутністі музичного супроводу, а в обідній і вечірній час динамічна музика може бути доречна;
- Крім сніданку, наявність фонової музики збільшує час, проведений в кафе.
Малюнок 2. Вплив фонової музики на час, проведений відвідувачами в кафе
Дослідження також доводять велику ефективність використання аудіо в продажах. Чим ретельніше підібрано і розроблено музичний/аудіо супровід, тим вищий позитивний ефект. Було проведено дослідження, в якому в магазині органічних товарів використовувався спеціально підібраний звукоряд, який зображав життя в селі, з рекламними вставками.
Були досягнуті наступні результати:
- 53,6% покупців помітили аудіо;
- Значне зростання позитивного ставлення покупців до органічних товарів;
- На 86,7% зросла кількість покупців, які вирішили спробувати новий продукт;
- Покупці на 15 секунд перебували довше в відділі з органічними товарами;
- Продажі зросли на 9,5%.
Музика завжди викликає у людини певні емоції, що може бути використано компаніями. Однак важливо врахувати, що, за словами маркетологів, «вплив фонового музичного супроводу на підвищення продажів буде помітно лише в тому випадку, якщо підібраний музичний контент ідеально підходить під цільову аудиторію».
На закінчення, фоновий музичний супровід бізнесу відіграє велику роль у взаємодії зі споживачем. При правильному використанні аудіомаркетинг може стати серйозним інструментом в конкурентній боротьбі.